اقدامات بسیج برای حمایت از بخش کشاورزی/ کمک به خودکفایی در ۵ محصول راهبردی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستاد هماهنگی برگزاری ششمین دوره‌ی آموزشی توانمند سازی مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در راستای برنامه‌ی جهش تولید محصولات راهبردی و مزیت‌دار و خودکفایی در تولید گوشت قرمز به همت سازمان بسیج جامعه‌ی کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی

 

در ابتدای این جلسه، غلامی مسئول سازمان بسیج جامعه‌ کشاورزی استان یکی از ضرورت‌های بخش کشاورزی و بنگاه‌های اقتصادی را یادگیری مداوم دانست و گفت: سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان در راستای تحقق این امر، اقدام به تشکیل ستاد آموزش و توانمندسازی مربیان خود با حضور اساتید و کارشناسان خبره و کشاورزان نمونه استانی و شهرستانی و مدیران دستگاه‌های متولی امر از جمله سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت ترویج و هماهنگی کشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، اداره دامپزشکی و .... در دو بخش عمومی ( امنیت غذایی، مهارت های تسهیلگری، مباحث فرهنگی، تربیتی و ...) و تخصصی محصولات راهبردی گندم، جو، برنج، ذرت و کلز، محصولات مزیت دار سیب، گردو و مرکبات و همچنین خودکفایی در تولید قرمز کرده است.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها تا پایان فصل زراعی به صورت مستمر و مداوم صورت خواهد گرفت، افزود: کمک به خودکفایی در ۵ محصول راهبردی گندم، جو، کلزا، ذرت و برنج، تحت پوشش قرار دادن ۷۸۲ روستای با جمعیت بالای ۵۰ خانوار در طرح ملی بسیج همگام با کشاورز و سمپاشی باغات مرکبات علیه کنه قرمز مرکبات در ۱۰۰ هکتار از اقدامات بسیج کشاورزی است.

وی با بیان اینکه باغات مردم زلزله‌زده سی‌سخت بصورت رایگان با سطح بیش از ۷۰ هکتار به مدت ۳ روز انجام گرفت، افزود: توزیع کود رایگان اوره به میزان ۲۴ تُن، توزیع کود رایگان سوپر فسفات به میزان ۱۶ تن و همچنین توزیع کود رایگان گوگرد با همکاری بنیاد علوی به میزان ۸ تن دیگر اقدام بسیج جامعه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه کمک به کاشت و توسعه گیاهان دارویی در زیستگاه طبیعی در سطح ۱۳۰ هکتار صورت گرفت، گفت: اجرای طرح bds گندم دیم (مزارع نمونه) با کمک بنیاد علوی و جهاد کشاورزی، توزیع کود رایگان مایع به میزان ۳۰۰ لیتر با همکاری بنیاد علوی، ایجاد ۱۳ مزرعه نمونه الگویی و تحقیقاتی و کمک به خودکفایی با مشارکت بسیج جامعه کشاورزی صورت گرفت.

غلامی با اشاره به واکسیناسیون ۱۲۴ هزار قطعه طیور گفت: ۱۲۴ هزار رأس دام ‌ و معاینه ۶۶ هزار و ۲۲۰ دام سبک و سنگین، ۱۲۰ راس اصلاح نژاد دام‌های سبک نژاد رومانوف و بزسانن توسط بسیج جامعه پزشکی صورت گرفته است.

جلوگیری از تبخیر آب

 

وی از آموزش و مهارت آموزی ۳۰۰ دامدار، برگزاری دوره های آموزشی مربیان و آموزش تخصصی ۱۸۰ نفر خبر داد و گفت: کمک به ارتقاء بهره‌وری در تولید گیاهان دارویی و تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار شناور ۴ درصد جهت ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت گیاهان دارویی و همکاری در کشت، نظارت، مشاوره و آموزش گیاهان دارویی انجام گرفت.

غلامی بیان کرد: همچنین سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش اشتغالزایی فعالیت‌های مستمری از جمله بازدید و حمایت از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی به تعداد ۶۴ مورد، کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به تعداد ۲۵ مورد، آموزش و مهارت آموزشی و معرفی جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به تعداد ۶۴۰ مورد، آموزش و مهارت آموزی سربازان وظیفه و صدور گواهینامه پایان دوره و معرفی جهت دریافت تسهیلات به تعداد ۱۳۰ مورد صورت گرفت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: